7/01/2011

KENALI ISLAM PALSU

apakah ISLAM PALSU ?

akhir2 ini terdapat kecenderungan sebahagian umat Islam mencemuh dan mengutuk para sahabat nabi r.hum seperti Sayyidina Abu Bakar, Umar, Uthman, dan lain2. Bahkan lebih parah mereka melabelkan sahabat2 tersebut sebagaimunafiq dan kafir. Mereka melontarkan tuduhan bahawa sahabat menyembunyikan fakta2 penting agama dan juga menyelewengkan al-Quran. Mereka meragui kebenaran dan kesahihan ajaran Islam yang ada pada hari ini kerana ianya dibawa oleh sahabat nabi S.A.W tang dikatakan munafik dan kafir dan sebagai alternatif mereka cuba menampilkan satu bentuk ajaran lain, SYIAH, yang kononya datang dari anak cucu Nabi S.A.W (ahlul bait)

siapakah SYI'AH ?

Syiah ialah golongan yang mendakwa Sayyidina Ali lebih utama daripada sahabat2 lain dan mereka mengkafirkan kesemua sahabat kecuali beberapa orang sahaja. Inilah perkara pokok yang membezakan golongan Syiah daripada golongan2 lain. Terdapat beberapa aliran di dalam Syiah itu sendiri tetapi pada dasarnya masing2 mempunyai konsep yang tersebut di atas iaitu mengkafirkan sahabat. Syiah Imamiyyah Ithna 'Asyariyyah (Syiah Imam 12) merupakan golongan Syiah yang teramai bilangannya dan agak popular terutamanya selepas tercetusnya revolusi Iran.

SYIAH IMAMIYYAH ITHNA 'ASYARIYYAH


Syiah Imamiyyah Ithna 'Asyariyyah ialah Syiah yang mempercayai 12 orang imam yang dilantik oleh Allah secara berturutan seperti di bawah :

  1. 'ALI BIN ABI TALIB (wafat 40 H)
  2. HASSAN BIN 'ALI (wafat 50 H)
  3. HUSAIN BIN 'ALI (wafat 61 H)
  4. 'ALI ZAINAL 'ABIDIN BIN HUSAIN (wafat 94H)
  5. MUHAMMAD AL-BAQIR BIN 'ALI ZAINAL 'ABIDIN ( wafat 117 H)
  6. JAAFAR AS-SIDDIQ BIN MUHAMMAD AL-BAQIR (wafat 148 H)
  7. MUSA AL-KAZIM BIN JAAFAR AS-SIDDIQ (wafat 183 H)
  8. 'ALI AR-RIDHA BIN MUSA KAZIM (wafat 202 H)
  9. MUHAMMAD AL-JAWAAD BIN 'ALI AR-RIDHA (wafat 220 H)
  10. 'ALI BIN MUHAMMAD AL-JAWAAD (wafat 260 H)
  11. HASSAN BIN 'ALI AL-'ASKARI (wafat 260 H)
  12. MUHAMMAD BIN HASSAN AL-'ASKARI AL-MAHDI (ghaib 260 H)
individu yang dikatakan imam oleh golongan Syiah sebenarnya tidak pernah mengaku menjadi imam atau mengajar segala ajaran yang dipegang oleh Syiah. Mereka diangkat sebagai imam oleh golongan Syiah sebagaimana orang kristian mengangkat Nabi Isa a.s sebagai anak tuhan (walhal Nabi Isa a.s sendiri tidak pernah mengaku menjadi anak tuhan)


antara negeri yang telah mewarta dan mengHARAMkan SYIAH

KELANTAN : September 1987
N.SEMBILAN : 12 Mac 1998
P.PINANG : 16 Januari 1997
TERENGGANU : 25 September1997
W.PERSEKUTUAN : 3 April 1997
SELANGOR : 19 Januari 1998

amalan2 dan ajaran SYIAH yang bertentangan dengan agama dan fitrah manusia



  • Imam Jaafar as-siddiq berkata "pada tanah perkuburanHussain as terdapat penawar daripada segala penyakit dan ia adalah ubat yang paling besar"
  • Abu Hassan as berkata "aurat itu ada dua iaitu qubul(kemaluan) dan dubur,dubur ditutup oleh dua papan punggung, apabila telah ditutup kemaluan dan dua telurnya maka auratnya telahpun ditutup"
  • Imam Hassan al-askari berkata "sesungguhnya ibu2 kami tidak mengandungkan kami para imam para imam di dalam perut mereka tetapi di pinggang dan kami dilahirkan bukan melalui rahim tetapi melaluipaha sebelah kanankerana kami adalah titisan cahaya Allah yang bersih dan dibersihkan daripada sebarang kotoran"
  • Khomeini berfatwa "mengikut pendapat yang kuat dan masyhur harus menyetubuhi isteri pada dubur walaupun hal itu tidak disukai"
  • Abu Hassan bertanya Jaafar as-siddoq tentang menyewa faraj, meminjamnya, dan menghadiahkan kepada sahabat2 lalu beliau berkata : "tidak mengapa"
  • Memenuhi kehendak syahwat seperti meraba dengan penuh syahwat, memeluk, mengacukan kemaluan ke paha kanak2 termasuk ke paha bayi yang masih menyusu adalah diharuskan.
  • Tafsiran pelik SYIAH antaranya ayat 19,20 surah ar-Rahman yang bermaksud "Dia biarkan 2 air laut(yg masin dan yg tawar) mengalir, sedang keduanya pula bertemu,diantara keduanya ada penyekat yang memisahkannya, masing2 tidak melampaui sempadannya". Imam tafsir Syiah Ali bin Ibrahim menukilkan riwayat daripada Jaafar as-siddiq, katanya : "Ali dan Fatimah adalah dua laut yang dalam salah satu tidak melampaui satu lagi"

waallahualam ...

2 comments:

Encik F said...

wah...sumber from..? agak menarik...
tq for this post...keep going on !!!

alhakeimfauzi said...

hmm...xtaw gak amek mano..just jumpo kat pamplet niey..ade tulis risalah pemurniaan aqidah..da lm da, isu 2009 ag..:)