1/15/2014

"DOG" bukan sekadar anjing

lumrah idop berjiran
kawasan rumah aku ade sekor anjing bulldog hitam
garang macam nak makan org yang lau lalang kat depan rumah dia
walhal ada jer pagar yang menghalang...
tapi takut punya pasal sanggop amik route jauh semata² nak elak anjing tu...
damn ko anjing !
tapi sampai bila nak guna longer route ?
kene nye time tue ngh rushing xsempat menyempat nak pikir laluan jauh ni...
tapi aku kene berani...
kene try jugak lalu jalan damnshit tu
sebelom ko menyalak kat aku... aku dulu yang tunggu ko...
mane ko anjing , kluar kononyala...
pastu nampaklah batang hidong si anjing tu, ready nak menyalak,
tapi belom sempat ko menyalak, aku diri depan ko (ade gate) aku tenung jer mata ko,
pastu pura2 amik ranting pokok,
eh pandai lak ko senyap, terus undur, belom capai lagi ranting ko dah mengalah...
so next day boleh lalu dgn selamba jer jalan tu sbb ranting tu jadi senjata aku...

citer anjing ni xbest,
ape yg aku nak cter sebenarnya masalah harian kita...
masalah itu anjing dlm cter ni,
ko xperlu nak lari dari masalah sepanjang hdop ko...
ada masa ko kene try mcm #kokping ckp at least once to stand up for ur rights...
stand up xbermaksud ko jadi damn fucking nerd dan rela jer anjing tu menyalak kat ko sampai maghrib...
at least ko try pergi jalan tu n decide nak go on ke or tukar route...
lumrah anjing ni, ade org ke xdek org ke, dia tetap nak meyalak
sbb dia xleh bercakap,klu ko xtry nak stop dia menyalak smpai bila² pom ko akan dgr dia menyalak...
so, klu ade anjing dlm laluan hidop ko seharian,
ko kene try lawan,
klu xmampu,
ko try lawan hari lain ,
tapi jgn lak ko jadi hamba anjing tu selamanya...

"people who are never have problems in their life they are not absolutely a real person in reality"

No comments: