1/16/2014

happy birthday !

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah. Genap 23 tahun. Oh! Makin muda terasa. Ucapan penghargaan dan jutaan terima kasih atas segala doa-doa kalian buat diri yang dambakan keredhaan Allah ini. 

Maaf kpd kebanyakannya tidak sempat membalas msg/ whatapps/ twitter/ IG/ dan segala genap Medan sosial. Tak cukup tangan den. 

Apa-apa pun. Satu pesanan panjang buat kalian semua.

1. Dalam hidup, harus selalu muhasabah pada diri. Knp Allah menciptakan kita dlm bumi ini. Bukan sekadar beribadah, mencari redha Allah namun ada perkara lain yang harus kita amanah pada tanggungjawab kita.

2. Dalam menjadi anak, berusahalah menjadi anak yang soleh wa solehah. Mmg kadang2 kita punya karakter berbeza. Ada baran tersendiri. Apa pun, kena berusaha utk membuat yg terbaik pada mereka.

3. Dalam berukhuwah, berusahalah menjadi sahabat yang baik. Mmg kita xblh nak puaskan hati sejuta manusia tapi sekurangnya kita berusaha menjadi yg terbaik. Perbanyakkan bersangka baik. Berserah kpd Allah.

4. Ketahuilah. Perbanyakkan berdoa kpd org lain termasuk dlm sesi jual beli. Nak tny harga pon. Berdoalah kpd Allah akan kemurahan rezeki penjual itu. Mulia org yg selalu berdoa kpd org lain

5. Khabarkan kpd seisi dunia. Keluarlah menyampaikan kebaikan. Hiasan dunia digunakan utk kesenangan akhirat kelak. Khabarkan kpd mereka akan agama yang benar. Khanarkan kpd semua. Kembalilah menuju Allah yang Esa. Sama-sama kita khabarkan.

Terima kasih buat semua sahabat.


cc : SOlehah AhmAd

No comments: